علت آزار بعضی از جنیان خود ما هستیم. ما متأسفانه از سر بی کاری فضولی
های بی خود می کنیم . در اثر این تجسس ها پای جنیان را در زندگی خود باز
می نماییم.
اگر مورد آزار جنینان واقع بشویم چه باید بکنیم ؟
جواب : همین
طور که عرض شد ؛ آزار جنینان فرقی با اینکه کسی پشت سر شما دروغ ببافد نمی
کند . در آنجا شما در حد خود از خودتان دفاع می کنید و باقی آن را هم به
خدا واگذار می نمایید که خدا مدافع بزرگی است . مشکل اینجاست که فکر می
کنیم جنینان آزاداند هر کاری خواستند بر علیه ما بکنند و ما در مقابل آنها
دسته بسته هستیم . چنین خبری نیست ، ما چوب تصورات غلط خود را می خوریم ،
حال اگر خدا بخواهد این چوب را به شما بزند ممکن است از طریق ساحر و جن
بزند . ما باید بگوییم خدایا ما را ببخش . عملاً از طریق اصلاح خود و پناه
بردن به خدا مشکل بر طرف می شود .
جنی ها از نظر حوزه زندگی اصلاً در حوزه زندگی ما قرار ندارند، در ساخت و
مرتبه دیگری در این عالم زندگی می کنند و هیچ ربطی هم به ما ندارند اما
اگر ما وارد زندگی آنها شدیم و با انواع حیله خواستیم آنها را تسخیر کنیم
و یا از کار آنها سر در بیاوریم ، ماجرا شروع می شود . جلسه ی قبل عرض
کردم چقدر باید تلاش کرد تا یک جن سرگردان را تسخیر کنیم و اراده های خود
را به او تحمیل نماییم ، بالاخره او هم در سر فرصت انتقامش را می گیرد .
ما اگر با صرف انرژی زیاد جنی ها را وارد حوزه خودمان بکنیم بالاخره بین
ما و آنها تصادم پیش می آید و نمونه تصادم ها آن سنگ پراندن و امثال آن
است . همان طور که ما به شیطان میدان می دهیم که وارد روح و روان ما بشود
و عنان زندگی ما را در دست گیرد ، هر چقدر ما به او میدان بدهیم جلو می
آید تا آنجایی که به تعبیر امیرالمومنین « علیه السلام » اول بی آبرویت می
کند ، بعد هلاکت می نماید . الحمدالله شما با زیارت امام معصوم و یا با
ماه محرم و رمضان ، مانع نفوذ همه جانبه ی شیطان می شوید و گر نه بیچاره
می شدید . امثال آیت الله شیخ مرتضی طالقانی که به جنینان میدان نمی دهند
نه تنها مورد آزار آنها قرار نمی گیرند ، بلکه به آنها دستور هم می دهند .
با آقایی مصاحبه کرده بودند که می گفت جنینان می آیند فرزندم را می برند و
او را در بعضی شهرها گردش می دهند و می آورند ، از این قضیه خوشحال هم به
نظر می رسید ، در حالی که اگر درست باشد معلوم نیست کار به کجا می کشد .
اشکال اساسی آن است که ما وارد حوزه ی زندگی آنها شویم و یا اجازه دهیم که
آنها وارد زندگی ما شوند .
سوال : آیا با هر انسانی یک جن به نام همزاد متولد می شود؟
جواب
: نه ، چنین چیزی درست نیست ، آنقدر حرف بی پایه ای است که اصلاً احتیاجی
نیست درباره اش بحث کنیم ، کسی که چنین ادعایی کرده باید دلیل بیاورد
چگونه به این مطلب رسیده است . آری خداوند می فرماید : « و من یعش عن ذکر
الرحمن نقیض له شیطانا فهو له قرین » (43) ؛ هر کس از یاد خدا روی
برگرداند برای او شیطانی که او را همراهی کند قرار می دهیم . که این ربطی
به همزاد ندارد ، بلکه همراهی شیطان است با کسی که از یاد خدا روی
برگردانده.
سوال : افرادی هستند که نسبت به نظام اسلامی و یا
مسائل مسلمین بی تفاوت اند و از طرفی کرامت هایی نیز دارند ، آیا به کرامت
های این گونه می توان اطمینان کرد ؟
جواب : دقت کنید که کرامت به
خودی خود نباید ارزش به حساب آید ، حتی امکان دارد شیطان شما را اهل کرامت
کند و ذهن شما را به همین کرامت ها مشغول کند و در نتیجه از « کریم » باز
دارد ، شما هم مغرور شوید به اینکه اگر راه من غلط بود نباید به چنین
کراماتی دست می یافتم . آنچه در اسلام اصل است « بندگی خدا » است ، هدف
هیچ یک از اولیاء الهی در انجام بندگی ، کرامت نمی باشد ، حالا اگر خداوند
در امری خاص مصلحت دید و کرامتی از طریق آنها به سایر مخلوقات نشان داد
بحث دیگری است ، ولی این نوع کرامت ها ، به خودی خود در اسلام ، کمال به
حساب نمی آید ، به همین جهت ائمه «علیهم السلام»در اقل کرامت هستند . مقام
اولیاء ، بندگی است ، کرامت مخصوص خدا است ، من باید بنده باشم و او باید
رب کریم باشد . محی الدین بن عربی می گوید از استادم پرسیدم که چرا
شاگردان مشا بیشتر از شما کرامت دارند ؟ گفت من می خواهم بنده باشم آنها
می خواهند رب باشند . حقیقت من بندگی است ، و نه نمایش قدرت ، حقیقت رب
قدرت و اظهار کرامت است ، هر چه من در حقیقت خود بمانم ، به مقصد نزدیکترم
. اینجاست که یادتان باشد اگر مثلاً امام هادی « علیه السلام » به شیری که
روی پرده بود می گویند فلانی را بخور ، به جهت آن است که مقام امامت آن
حضرت در خطر است و طرف می خواهد مقام امامت حضرت را زیر سوال ببرد .